Hyppää pääsisältöön

Työehtosopimusneuvottelut alkoivat Finnverassa

Icon
Neuvottelijat istuvat neuvottelupöydän äärellä.
Työehtosopimusneuvottelut ovat käynnistyneet Finnverassa. Ensimmäisessä tapaamisessa kuultiin ajankohtaiskatsaus yhtiön tilanteesta, ja neuvottelijat keskustelivat neuvottelukierrokseen liittyvistä yleisistä asioista. Neuvottelut jatkuvat ensi vuoden puolella.

Työehtosopimusneuvottelut alkoivat Finnverassa

Julkaistu 15.12.2021 klo 18:08
Uutiset

Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Ylemmät toimihenkilöt YTN ovat aloittaneet neuvottelut uudesta Finnveran työehtosopimuksesta Palvelualojen työnantajat Paltan kanssa. Neuvottelut alkoivat tiistaina 14.12.2021.

Ensimmäisessä tapaamisessa kuultiin toimitusjohtaja Pauli Heikkilän ajankohtaiskatsaus yhtiön tilanteesta. Osapuolet keskustelivat neuvottelukierrokseen liittyvistä yleisistä asioista ja aikataulusta.

Pro tavoittelee kaikille jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen.  Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista kaikilla sopimusaloilla.  Finnveran työehtosopimus on voimassa 28.2.2022 asti.

Neuvottelut jatkuvat maanantaina 10.1.2022.