Työnjohtajan tutkinto tuo oman osaamisen näkyväksi

Kuva: Shutterstock
Haluatko pätevöityä tuotantotyön johtamisessa ja kehittää omaa esimiestyötäsi? Tee oma ammatillinen osaamisesi näkyväksi, hae opiskelemaan tuotannon esimiestyön erikoisammattitutkintoa ja valmistu työnjohtajaksi.

Työnjohtajan tutkinto tuo oman osaamisen näkyväksi

Julkaistu 11.12.2018 klo 09:00

Pro Uutiset

Ensi vuoden alussa teollisuus- ja tuotantoalojen työnjohto- ja esimiestehtävissä toimivat voivat hakea opiskelemaan tuotannon esimiestyön erikoisammattitutkintoa. Valmistuttuaan opiskelija saa työnjohtajan tutkintonimikkeen.

Joustava ja työn ohessa suoritettava tutkinto

Ammattiliitto Pron sopimusalavastaava Petteri Hyttinen on ollut tiiviisti mukana tutkinnon kehittämisessä.

Tavoitteena oli luoda tutkinto, joka on joustava, työelämälähtöinen ja suoritetaan työn ohessa. Koulutus koostuu reilusta kymmenestä lähiopiskelupäivästä, etätehtävistä sekä näytöistä, joilla oma jo hankittu osaaminen todennetaan.

– Opiskelujen alussa jokainen opiskelija tekee oman henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman. Työnjohtotutkinto koostuu pakollisesta tutkinnon osasta eli tuotantoalojen esimiehenä toimimisesta, joka on 80 opintopistettä, Hyttinen kertoo.

Lisäksi sadan opintopisteen arvosta valitaan valinnaisia tutkinnon osia.

– Nämä voivat liittyä tuotannon johtamiseen, henkilöstön osaamisen kehittämiseen, tuotannon kunnossapitotyön johtamiseen, projektinhallintaan tuotannollisessa ympäristössä tai tuotannon turvallisuus- ja ympäristöjohtamiseen, Hyttinen jatkaa.

Hyttinen suosittelee koulutusta kaikille, jotka haluavat omasta osaamisestaan mustaa valkoisella, päivittää osaamistaan tai edetä urallaan.

Jatkuva haku

Tutkintoon on jatkuva haku ja useat koulutustahot järjestävät koulutusta, mikäli hakijoita on riittävästi. Tutkintomaksu määräytyy koulutuksen järjestäjän mukaan.

– Kustannukset ovat koulutuksen laajuuteen verraten maltilliset, usein puhutaan satasista. Koulutuksen jälkeen on mahdollista hakea myös Koulutusrahaston ammattitutkintostipendiä, Hyttinen kertoo.

Tarkista oma lähin koulutuksen tarjoajasi ja hae opiskelemaan työnjohtotutkintoa:

Ami-säätiö sr
Ammattienedistämislaitossäätiö AEL sr