Pron teknologiateollisuuden neuvottelukunta vaatii yleiskorotuksen sisältävää ratkaisua

neuvottelutilanne
Ammattiliitto Pro on neuvottelut teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimuksesta viimeksi maanantaina 20.12. Neuvottelut ovat edelleen vaikeassa tilanteessa. Avoinna on sopimuksen syntymisen kannalta keskeinen palkkaratkaisu sekä korotustavan että korotuksen tason osalta.

Julkaistu 22.12.2021 klo 16:50

Pron teknologiateollisuuden neuvottelukunta käsitteli tänään 22.12 kokouksessaan neuvottelutilannetta ja vaihtoehtoja sopimusratkaisun saavuttamiseksi.  Neuvottelukunnan vahva viesti oli, että sopimuksen pitää sisältää kaikille Pron jäsenille maksettava yleiskorotus. Työnantajaliitto on ilmoittanut, että tämä ei heille käy.

Kevään jäsenkyselyssä 98 prosenttia teknologiateollisuuden jäsenistä ilmoitti, että palkkaratkaisun pitää sisältää yleiskorotus.

– Jäsenten antama valtakirja palkankorotuksista sopimiseksi on selkeä, ja työpaikoilla on hyvä valmius toimia, jotta ratkaisuun päästään nopeasti, neuvottelukunnan puheenjohtaja Pasi Heikkinen toteaa.

Neuvottelut jatkuvat 28.12, ja Pron neuvottelukunta kokoontuu 29.12 päättämään mahdollisista jatkotoimista.