Pron tasa-arvopalkinto 2021 – ehdota palkinnonsaajaa!

Ammattiliitto Pro etsii sukupuolten tasa-arvoa työelämässä edistäneitä tekoja tai tahoja syksyllä myönnettävää tasa-arvopalkintoa varten.

Pron tasa-arvopalkinto 2021 – ehdota palkinnonsaajaa!

Julkaistu 20.07.2021 klo 08:32
Kirjoittanut
Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron neljäs tasa-arvopalkinto myönnetään tulevana syksynä.  Pron jäsenet voivat ehdottaa syyskuun alkuun saakka palkintoa Ammattiliitto Pron työpaikoille, jäsenille tai tasa-arvotyössä ansioituneille taholle. Jos palkintoa ehdotetaan työpaikalle, hakemus tulee täyttää yhdessä työnantajan kanssa.

Hakemusten arvioinnissa otetaan huomioon työelämän tasa-arvoa edistävät teot sukupuolten  tasa-arvossa kuten palkkatasa-arvossa, työn ja perheen yhteensovittamisessa, tasa-arvosuunnittelussa tai seksuaalisen ja sukupuoleen perustuvan häirinnän ehkäisyssä ja käsittelyssä. Tekona voi olla esimerkiksi toteutettu kehittämishanke, työpaikan hyvä käytäntö, tuloksia tuottanut toimintatapa tai yhteistyö työpaikan sisällä tai muiden toimijoiden kanssa.

Vuoden 2020 palkinto DNA:lle työn ja perhe-elämän yhteensovittamisesta

Vuoden 2020 tasa-arvopalkinto myönnettiin DNA:lle perheystävällisten toimintatapojen kehittämisestä. Yrityksen mutkattomat etätyökäytännöt, työvuorojärjestelyt, isovanhempien vapaaviikko ja perheenjäsenistä huolehtimisen palvelut helpottavat arjen ja työn sujumista. Toimintatavat ovat myös sekä henkilökunnan että vuokratyöntekijöiden käytössä ja vastaavat erilaisten perheiden tarpeisiin.

Ilmoita ehdokkaasi 3.9. mennessä

Valinnan vuoden 2011 tasa-arvopalkinnon saajasta tekee Ammattiliitto Pron hallitus ja tunnustus jaetaan STTK:n naisten palkkapäivänä marraskuussa 2021. Hakemukset tulee jättää 3.9.2020 mennessä. Aiempiin tasa-arvopalkinnon voittajiin voi tutustua täällä

Ilmoita ehdokkaasi tästä