Viestintäalan työehtosopimusneuvottelut alkoivat

Neuvottelijat istuvat neuvotteluhuoneessa.
Ammattiliitto Pro, Teollisuusliitto ja Medialiitto käynnistivät viestintäalan työehtosopimusneuvottelut yhteisellä tapaamisella 15.12.

Viestintäalan työehtosopimusneuvottelut alkoivat

Julkaistu 16.12.2021 klo 12:48

Tapaamiseen  osallistuivat luottamushenkilöt, alan yritysten johto sekä liittojen neuvottelijat - yhteensä lähes 40 henkilöä. Mukana oli toimihenkilöiden, teknisten toimihenkilöiden, työntekijöiden ja jakajien luottamushenkilöitä kautta maan.

Tilaisuudessa kuultiin sekä palkansaajien että työnantajien ekonomistien talous- ja toimialakatsaukset sekä arviota tulevista kehityksestä. Liittojen edustajat kertoivat omien jäsentensä neuvottelutavoitteista. Samalla sovittiin varsinaisten neuvottelujen aikatauluista.

Pro tavoittelee kaikille jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkankorotusta, joka turvaa ansiokehityksen. Lisäksi tavoitellaan tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja työntekijän hyvinvoinnin entistä parempaa huomioimista työelämässä sekä paikallisen sopimisen edellytysten vahvistamista kaikilla sopimusaloilla.

Toimihenkilöiden neuvottelut jatkuvat 12. tammikuuta ja teknisten toimihenkilöiden neuvottelu on 11. helmikuuta. Työehtosopimukset ovat voimassa 28.2.2022 saakka.